تفاوت CRM با HRM

0 پسند
0 نظر

نرم افزار های مختلفی برای مدیریت امور کسب و کار ها وجود دارد که هر یک خدمات مختلفی را برای شما ارائه می نمایند. بهره مندی از این نرم افزار ها کمک می کند تا بتوانید بودجه را بهتر مدیریت نمایید. هر نرم افزاری راهکار های مختلف برای بخش های سازمان ارائه می دهد سبب می شود شما بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید. نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار می گیرد و نرم افزار HRM برای منابع انسانی و اطلاعات مربوط به کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد.


نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا customer relationship management یکی از ضروری ترین نرم افزار ها در سازمان ها می باشد. نرم افزار CRM امکان ثبت و جمع آوری اطلاعات مشتریان، تحلیل و آنالیز داده ها، بهینه سازی فرآیند های فروش و بازاریابی و تبلیغات و ... را برای سازمانتان فراهم می نماید. همچنین می توانید ارتباطات و تعاملات با مشتریان را بهینه تر نمایید و مشتریان را قبل از شروع خرید تا مرحله پس از فروش رصد نمایید تا بتوانید رضایت مشتریان را افزایش دهید. با استفاده از این روند می توانید وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

تفاوت CRM با HRM چیست

با استفاده از CRM می توانید ارتباط با مشتریان را مدیریت و این ارتباط را توسعه دهید، همچنین یافتن مشتریان احتمالی و به دست آوردن مشترین از دست رفته می تواند تاثیر ویژه ای در افزایش فروش سازمان داشته باشد.


ویژگی هایی که نرم افزار CRM ارائه می دهد


  • مدیریت مخاطبان:

می توانید به راحتی اطلاعات مشتریان، تاریخچه تعاملات و ترجیحات آنها و جزئیات انتخاب های قبلی را سازماندهی نموده و به آنها همیشه دسترسی داشته باشید.


  • پیگیری لوله ی فروش:

از پیش برد راهکار ها، فرصت های فروش و پیش بینی درآمد استفاده نمایید.


  • اتوماسیون بازاریابی:

بسیاری از امور بازاریابی تکراری همچون کمپین های ایمیلی به صورت خودکار انجام می دهید تا به مخاطبان مخصوص خود دسترسی یابید.

تفاوت CRM با HRM چیست


  • خدمات و پشتیبانی مشتری:

از طریق سیستم های تیکت گذاری و پایگاه های دانش پشتیبانی کارآمد ارائه دهید. با استفاده از پشتیبانی آنلاین می توانید در لحظه مشتریان را پشتیبانی نمایید.


مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست؟

سیستم مدیریت منابع انسانی (HRM) یا human resources management سیستمی است که اطلاعات و داده های مربوط به کارمندان همچون مدیریت مرخصی، حضور، نظم، روند ارزیابی، وام و حق بیمه و ... را جمع آوری و ثبت می نماید. این سیستم به کارمندان و کارکنان امکان می دهد تا اطلاعات شخصی شان را پیگیری نمایند. HRM برای مدیریت کارمندان و کارکنان که از دارایی های بسیار مهم هر کسب و کاری می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از نرم افزار مدیریت منابع انسانی می توانید بار کاری خود را در سازمان کاهش دهید که سبب افزایش کارایی منابع انسانی می باشد.

بررسی تفاوت CRM با HRM


ویژگی های نرم افزار HRM


  • ورود به سازمان:

ساده سازی فرآیند ورود به سازمان، شامل جمعآوری اسناد و آموزش.


  • مدیریت عملکرد:

پیگیری عملکرد کارکنان، انجام ارزیابی ها و تعیین اهداف مناسب سازمان.

تفاوت های CRM با HRM


  • مرخصی و حضور غیاب:

مدیریت درخواست های مرخصی، پیگیری حضور و غیاب و مرخصی ها.


  • خودپرداز کارمندان:

امکان دسترسی کارمندان به اطلاعات شخصی خود و به روز رسانی ها.


اهداف نرم افزار مدیریت منابع انسانی

اهداف نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM) را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:


  • اهداف اجتماعی

اهداف اجتماعی اقداماتی می باشد که جهت پاسخگویی به نیازهای اخلاقی و اجتماعی یا چالش های سازمان و کارمندان انجام می شود و می تواند شامل مواردی همچون فرصت برابر و حقوق برابر برای کار برابر باشد.


  • اهداف سازمانی

این اهداف شامل اقداماتی است که جهت کمک به تضمین کارآیی سازمان انجام شده شامل آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمندان برای یک کار معین و یا حفظ نرخ بالای حفظ کارمندان می باشد.


  • اهداف عملکردی

دستورالعمل هایی را که به صورت کلی برای حفظ عملکرد درست منابع انسانی در سازمان به کار می روند و شامل تخصیص درست تمام منابع انسانی می شود.

تفاوت CRM با HRM چیست


  • اهداف شخصی

منابعی که جهت حمایت از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می گردد و شامل ارائه فرصت برای آموزش یا پیشرفت شغلی و همچنین حفظ رضایت کارکنان می باشد.


تفاوت CRM با  HRM

سیستم مدیریت منابع انسانی (HRM) و سیستم مدیریت ارتباط مشتری (CRM) هر دو جزو ابزارهای مهم و ضروری برای کسب و کار شما می باشند. اما این دو سیستم تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:


  • تمرکز

سیستم مدیریت منابع انسانی بر مدیریت نیروی کار سازمان تمرکز می نماید که این سیستم با جنبه های مختلفی در مورد کارمندان از جمله استخدام، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، روابط کارمندان و پاداش و مزایا سر و کار دارد.

یک راهکار CRM حول مدیریت روابط و تعاملات با مشتری می چرخد. این راهکار روی جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود و به حداکثر رساندن رضایت مشتری تمرکز دارد. CRM شامل استراتژی ها و فناوری هایی برای درک نیازهای مشتری، ارائه تجربیات شخصی و بهینه سازی تلاش های بازاریابی و فروش است.


  • هدف

هدف یک راهکار HRM به حداکثر رساندن عملکرد، بهره وری و رضایت کارمندان است. هدف آن ایجاد فرهنگ کاری مثبت، جذب و حفظ استعدادهای برتر، توسعه مهارت های کارمندان و تضمین یک محیط کاری هماهنگ است.

یک راهکار CRM با هدف افزایش رضایت، وفاداری و سودآوری مشتری طراحی شده است. هدف نهایی یک CRM ایجاد روابط قوی با مشتری، درک ترجیحات مشتری، ارائه تجربیات شخصی و بهینه سازی استراتژی های فروش و بازاریابی برای افزایش نرخ حفظ مشتری و رشد کسب و کار است.


  • فعالیت های کلیدی

فعالیت های یک راهکار مدیریت منابع انسانی (HRM) شامل استخدام و انتخاب، آنبوردینگ، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، مدیریت حقوق و مزایا، مشارکت کارمندان، حل تعارض و برنامه ریزی نیروی کار است.

فعالیت های اصلی یک نرم افزار CRM شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری، بخش بندی مشتری، تولید سرنخ، مدیریت پایپ لاین فروش، خدمات و پشتیبانی مشتری، مدیریت کمپین بازاریابی، تحلیل بازخورد مشتری و استراتژی های حفظ مشتری است.

تفاوت CRM با HRM چیست


  • تمرکز داده ها

راهکار HRM در درجه اول با داده های مربوط به کارمندان مانند اطلاعات شخصی، ارزیابی عملکرد، سوابق آموزشی و جزئیات پاداش سر و کار دارد. راهکارهای CRM بر روی داده های مرتبط با مشتری از جمله اطلاعات تماس، سابقه خرید، ترجیحات، تعامل با شرکت، بازخورد و اطلاعات جمعیتی تمرکز دارد.


  • تاثیرات و ذینفعان

یک راهکار HRM بر کارمندان و عملکرد داخلی سازمان تاثیر می گذارد. این تاثیر شامل متخصصان منابع انسانی، مدیران و همه کارمندان شرکت می شود.

یک نرم افزار CRM بر مشتریان و روابط خارجی سازمان تاثیرگذار است. این تاثیر شامل تیم های فروش و بازاریابی، نمایندگان خدمات مشتری و البته مشتریان می شود.

 

بدون نظر

شما هم دیدگاهتان را بنویسید
جست و جو
مقالات مرتبط
محبوب ترین مقالات

مقاله ای در این بخش یافت نشد