مشتریان بالقوه شامل افرادی می باشند که به کالا و خدمات شما
نیاز دارند ولی از آن استفاده نمی کنند و یا از کسب و کار های مشابه خرید خود را
انجام می دهند. شما می توانید با استفاده از استراتژی مناسب این افراد را جذب کسب
و کار خود نمایید. در نرم افزار CRM مشتریان بالقوه آن دسته از افرادی هستند که فعلا خرید انجام
نداده اند اما ما اقداماتی برای جذب آن ها انجام داده ایم. به عنوان مثال تماس
تلفنی با این افراد، یا دیده شدن سازمان ما در فضاهایی همچون شبکه های اجتماعی مثل
اینستاگرام و فیسبوک، یا جذب از طریق سایت و ...... تا زمانی که این افراد خریدی
انجام نداده اند به عنوان مشتری بالقوه خواهند بود.
در نرم افزار آرگو سی آر ام شما برای بخش مشتریان بالقوه تنظیمات پیشرفته و اختصاصی در اختیار دارید. برای این منظور به بخش تنظیمات، تنظیمات و مشتریان بالقوه وارد شوید که در ابتدای این بخش تعداد سطر های کانبان را مشخص می کنید. کانبان قابلیتی در نرم افزار آرگو CRM می باشد که نمودار چند مرحله ای در اختیار شما قرار می دهد تا شما بتوانید مشتریان را بر اساس وضعیت تعیین شده مشاهده نمایید. همچنین در این بخش می توانید مشخص کنید که بطور پیش فرض کدام پلتفرم برای ورود مشتریان در سیستم در نظر گرفته شود.
از دیگر قابلیت ها در این بخش می توان به تبدیل مشتری اشاره نمود. شما می توانید مشتری بالقوه را به مشتری تبدیل نمایید و بعد از این تبدیل قابل مشاهده برای مدیر قرار دهید که لیست مشتریان در به روز ترین حالت در اختیار مدیر قرار بگیرد. در بخش بعدی می توانید مرتب سازی کانبان را مشخص نمایید که بر اساس تاریخ، آخرین تماس و ... مشخص شود. کلاس عرض مودال برای تعیین عرض مودال در بخش مشتریان بالقوه می باشد که در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد.
این قسمت شامل 4 بخش می باشد که به ترتیب شامل منابع، وضعیت ها، یکپارچه سازی ایمیل، دعوت مشتری بالقوه از سایت دیگر می باشد که به شرح هر یک می پردازیم:
منابع یعنی بخشی هایی که مشتری با شما آشنا می شود مثل شبکه های اجتماعی، دیوار، دیجی کالا، سایت و ....... کدام مشتری را از کدام بخش بازاریابی کرده ایم و با شرکت ما آشنا شده است. در این بخش مجموع مشتریان بالقوه مشخص می باشد که مثلا از فیس بوک 10 نفر با شرکت ما آشنا شده اند.
وضعیت مشتری بالقوه که میتوان با استفاده از رنگ و موضوع از
یکدیگر جدا نمود. این بخش برای استفاده مدیر فروش می باشد. مشتری بالقوه دارای
پروسه ای می باشد که به معنی قیف فروش می باشد.
قیف فروش: قیف فروش Sales Funnel شامل مسیری است که مشتری از لحظه آشنایی با سازمان شما تا عمل خرید می باشد. این مفهوم به معنی شکل قیف می باشد که بالای قیف اندازه ای بزرگ دارد و انتهای آن بسیار کوچکتر می باشد. یعنی افراد بسیاری با شرکت و سازمان شما آشنا می شوند اما در هر مرحله از قیف تعدادی از افراد کاهش می یابد و در نهایت تعداد کمی از شما خرید می کنند. مراحل قیف فروش عبارتند از آگاهی، علاقه، تصمیم گرفتن یا خواستن، عمل که تمام مشتریان این مسیر را برای خرید محصول و خدمات شما طی می کنند.
می توانیم تعیین کنیم که برای این مشتریان از سرور دیگری
ایمیل ارسال شود. تعداد مشتریان بالقوه بسیار زیاد می باشد و شما زمانی که بخواهید
برای این افراد ایمیل مارکتینگ انجام دهید چون تعداد بالاست سبب ایجاد مشکل برای
سرور شما خواهد شد و ایمیل های شما اسپم شود. برای این منظور تنظیمات این ایمیل ها
را تغییر می دهیم تا از سرور دیگر ارسال شوند.
در این بخش می توانید فرم جدید ایجاد نمایید و لینک مربوطه
را در دیگر سایت ها منتشر نمایید. مثلا اگر طراح سایت هستید می توانید در دیگر
سایت ها بنر و یا لینکی با عنوان آیا دنبال طراحی سایت می باشید مشخصات خود را
وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. بعد از اینکه مشتری اطلاعات خود
را وارد نمود به عنوان مشتری بالقوه به سایت اضافه می شود و شما می توانید پیگیری
را انجام دهید. یا مثلا لینکی از سایت را به صورت اس ام اس انبوه ارسال می نمایید.
برای ایجاد فرم در این بخش 4 قسمت وجو دارد که باید تکمیل شوند.
اطلاعات اولید مانند نام فرم، انتخاب زبان، منبع، وضعیت را در این قسمت مشخص می نمایید.
تغییرات ظاهری مانند رنگ دکمه و متن دکمه و ..... را در این بخش مشخص نمایید.
تنظیمات مربوط به ارسال مثلا پیامی که باید نمایش داد شود و .... در این قسمت تعیین می شوند.
در این بخش می توانید تعیین نمایید که برای کدام افراد اعلان ارسال شود.
در این بخش می توانید با استفاده از کانبان کل مشتریان بالقوه را مشاهده نمایید. تمامی وضعیت هایی که در بخش تعریف نموده اید در این بخش به حالت نمودار کانبان می توانید مشاهده نمایید. این بخش قابلیت نمایش به صورت لیست خطی و یا کانبان دارد.
برای تعریف مشتریان بالقوه از این بخش می توانید اقدام نمایید که وضعیت، منبع و اختصاص به شخص خاص را مشخص می نمایید. برچسب ها جهت دسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. سپس اطلاعات شخصی مربوط به مشتری را وارد نمایید. در مقاله بعدی به بررسی بخش مشتریان در نرم افزار CRM می پردازیم.
مقاله ای در این بخش یافت نشد
بدون نظر
شما هم دیدگاهتان را بنویسید