پس از بررسی بخش مشتریان بالقوه در این مقاله به بررسی بخش مشتریان و تنظیمات آن در نرم افزار آرگو CRM می پردازیم. پس از ارتباط با مشتریان بالقوه برخی از افراد تبدیل به مشتری شما خواهند شد. نرم افزار آرگو CRM کمک بسیاری در نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان می نماید. برای مشتریان امکانات ویژه ای در نرم افزار آرگو سی آر ام در نظر گرفته شده است که ابتدا باید تنظیمات مربوطه به این بخش را انجام دهید و سپس تغییرات را در هر دو بخش ادمین و مشتری مشاهده نمایید.
توجه نمایید که در مقاله قبلی دسترسی برای مشتری وجود نداشته چرا که مشتریان بالقوه بودند و هنوز تبدیل به مشتری نشدند. اما در این بخش تنظیمات در دو قسمت پنل ادمین و پنل مشتری می باشد که در ابتدا باید در پنل ادمین تغییرات ایجاد شود و سپس تغییرات قابل مشاهده در بخش پنل مشتری خواهد بود.
در قسمت تنظیمات مشتری می توانید تم و کشور را مشخص نمایید. همچنین تعیین می نمایید که چه تب هایی در پنل نمایش داده شوند و به صورت کاملا سلیقه ای می توانید این بخش را تغییر دهید. سپس جزئیات مربوط به افزودن مشتری را در این بخش می توانید مشخص نمایید. برخی از مشتریان اشخاص حقیقی هستند و شرکت نمی باشند. در این حالت می توانید فیلد مربوط به شرکت را حذف نمایید.
همچنین برخی از دسترسی ها بصورت پیش فرض می باشد، مثلا مخاطب بصورت دستی تعریف می شود. مشتری می تواند فایل آپلود کند یا خیر؟ می تواند مستندات ببیند یا خیر؟ فاکتور را آنلاین می تواند پرداخت کند یا خیر؟
در این قسمت شما تعیین می نمایید که چه گروه هایی از مشتریان وجود داشته باشند. در واقع دسته بندی بر اساس مشتریان انجام می دهید.
مشتریان به گروه های مختلف مثلا سازمانی (مخابرات)، شرکتی (شرکت)، انفرادی (دوستم) و ..... می توانند دسته بندی شوند که در این بخش می توانید آن ها را تعریف نمایید.
بخش مشتریان دارای سه قسمت مشتری جدید، درون ریزی مشتریان و مخاطبین می باشد که به شرح هر یک می پردازیم.
برای ایجاد مشتری جدید ابتدا باید جزئیات مشتری نام شرکت (اگر شخص نباشد)، مالیات، شماره تماس، انتخاب گروه، انتخاب ارز مناسب و مابقی اطلاعات. سپس باید صورت حساب و حمل و نقل را تکمیل نمایید که مربوط به حمل و نقل بوده و شما می توانید آدرس دیگری به غیر از آدرس فعلی نیز انتخاب نمایید.
مشتریان قابل ایمپورت از یک فایل می باشند. ابتدا باید فایل نمونه را دانلود نمایید و سپس بعد از تکمیل فایل باید ایمپورت شود.
به ازای هر شرکت می توان چندین مخاطب تعریف نمود که ممکن است توسط چند نفر با یک شرکت در ارتباط باشید. مثلا می توانید 40 نفر برای یک شرکت مخاطب ایجاد نمایید. مزیت این امر دسترسی راحت تر به نفرات می باشد که بتوانید سریع تر با آن ها ارتباط برقرار نمایید. در این قسمت می توانید اطلاعاتی که وارد نموده اید را ویرایش نموده و تمام دسترسی ها را تغییر دهید. با مشاهده هر یک از مشتریان اطلاعات جزئی تری از مشتری در اختیارتان قرار می گیرد که به شرح زیر است.
تمام اطلاعات مشتری مانند نام، شماره تلفن، آدرس و تمام اطلاعات شخصی در این قسمت قابل مشاهده و تغییر است.
تمام مخاطب های ایجاد شده که پیش تر توضیح دادیم در این قسمت وجود دارد که قابل تغییر است.
هر یادداشتی در مورد مشتری داشتید مثلا نتایج پیگیری و .... را می توانید در این بخش یادداشت نمایید.
هر بیعانه ای که از مشتری دریافت نموده اید می توانید بصورت هفتگی، ماهانه و سالانه مشاهده نمایید.
می توانید تمامی اطلاعات مربوط به فاکتور مشتری را در این بخش ببینید. در مقاله ای دیگر کامل مبحث فاکتور ها را پوشش خواهیم داد.
در این بخش می توانید لیست تمامی پرداخت ها در بازه های زمانی مختلف را مشاهده نمایید.
این بخش برای ارائه پروپزال ها می باشد. به عبارتی قبل از ارسال فاکتور و پیش فاکتور طرح به عنوان پروپزال به مشتری ارائه می گردد و در صورت تائید پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود.
می توانید هر یادداشتی مربوط به مشتری و پروژه را در این بخش وارد نمایید.
می توانید پیش فاکتور را قبل از ارائه فاکتور اصلی در این بخش وارد نمایید.
برخی از سرویس ها اشتراک ماهانه و چند ماهه و ... دارد.
وضعیت پروژه ها در این بخش مشخص می شود که در مقاله ای جداگانه کاملا بررسی خواهند شد.
وظایف جدید که قابل اجرا بوده و به مشتری، پروژه، فاکتور و .... می توانند نسبت داده شوند.
فایل مورد نیاز برای پروژه می تواند در این بخش قرار گیرد و در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
از مهمترین بخش های سی آر ام می باشد. زمانی که مشکلی برای سرور پیش آمد می توانید در این بخش داده های مربوطه را مشاهده نمایید. همچنین می توانید مشخص نمایید که این بخش برای چه کسانی نمایش داده شود و چه کسانی بر این بخش دسترسی دارند.
می توانید یادآور را برای شخص خاص و در تاریخ مشخص تعیین نمایید.
برای لوکیشن شرکت می باشد که می توانید از خدمات api گوگل استفاده نموده و لوکیشن دقیق را درج نمایید.
مقاله ای در این بخش یافت نشد
بدون نظر
شما هم دیدگاهتان را بنویسید